Och världen fortsätter snurra.

Jajaja, Aussien och jag har gjort slut. Jag som aldrig varit singel känner nu verkligen att jag behöver få vara självständig, leva med bara min egna röra. Det har gått ca 2 veckor eller så, och det känns bra, jag har umgåtts väldigt mycket med min underbara Lucia. Vi ska besöka Aqvakul och Discobowling snart har vi bestämt, ha lite kul!
Igår började jag min Childrens literature in a global perspective kurs. Jag var galet förväntansfull och introduktionsdagen gjorde mig alldeles giddy och excited. Vi ska läsa Neil Gaiman böcker, vi ska läsa Alices adventures in wonderland, Roald Dahl, Hunger Games, Pinnochio. Det här kommer bli en sjukt rolig kurs!
Kursledaren trodde dock att jag var ameriakan p.g.a min engelska och mitt uttal, det var en irlänsk kille som vi tröffade i Paris som också trodde jag var amerikansk, haha. Det var lite lustigt tyckte jag.
Kurse har många elever från olika länder och läraren vill att vi alla ska presentera barnböcker från våra respektive land. Jag tänkte mig Pettson och Findus, tyckte ju tydligen mycket om de böckerna som liten.
Nu ska jag äta middag med Lucia. Sent jag vet, var uppe och festade till kl 6 imorse så har sovit och legat i sängen hela dagen. haha.
Mia
2012-01-21 @ 22:26:13

Låter som en kul kurs! Vem har ni som lärare? Puss o kram

mommi
2012-01-22 @ 12:33:09

Låter vettigt och härligt.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0